Ik had een Droom...

 

Ik had een droom. Ik had het helemaal uitgedacht en het was briljant, tenminste...dat dacht ik.

 

Ik liet mijzelf gijzelen! En daar had ik een hele goede reden voor....

 

Want ik wilde de ‘gijzelnemer’ krachtig over laten komen door die een ‘sterke’ positie te geven.

 

Uiteraard zou ik de controle blijven behouden (zoals ik dat vanuit al mijn slimheid bedacht had) en de wereld zou die persoon vervolgens als sterk en krachtig zien doordat hij mij 'overwonnen' had want, laten we eerlijk wezen, daar is best wel wat voor nodig.  

 

Ondanks mijn briljante opzet vergat ik voor het gemak dat ik aan het kortste eind trok.

 

Om de ander sterk te laten zijn in de ogen van de wereld moest ik mijzelf voortdurend klein en onbeduidend maken.

 

Uiteindelijk deed ik hiermee niet alleen mijzelf tekort, maar deed ik tevens de wereld te kort en zelfs de gijzelnemer kwam in dit scenario niet tot zijn recht. Die was net als ik totaal niet op zijn plek en net zo ongelukkig met de door mij opgelegde rol.

 

Dit was een bijzonder verhelderende droom, maar dit had net zo goed jouw droom kunnen zijn. Ook in jouw leven zijn er gebieden waarin je kleiner maakt dan je bent.

 

Dat je je kracht weggeeft, dat je jezelf gijzelt en de waarheid verloochend.

 

Die gijzelnemer kan alles en iedereen zijn. Een persoon uit je directe omgeving, je ego, een kwetsbaar deel van jezelf of de energie van anderen die je met je meedraagt. Het resultaat is hetzelfde. Je doet je anders voor dan wie je werkelijk bent. Het maakt je klein, onbeduidend én uiteindelijk ontevreden en ongelukkig.

 

Gooi daarom alle valse waarheden aan de kant en stop ermee jezelf te gijzelen en vast te zetten.

 

De waarheid is dat je een oneindig kosmisch wezen bent. Laat de droom waar jij voor kwam niet uitmonden in een nachtmerrie en ga ontdekken hoe oneindig krachtig jouw waarheid kan zijn.

 

 



Commentaren: 0